dry_your_tears_with_loveDe ce suntem noi femeile atat de proaste? De ce suferim atat de mult? Ceva legat de cerebel zic oamenii de stiinta,ceva legat de suflet zic eu,il avem poate prea mare. Azi,in acelasi parc in care am auzit acea conversatie intre acele prietene,m-am intalnit cu o tipa,iar conversatia cu ea,m-a facut sa reflectez iar asupra sentimentelor,asupra iubirii, Parcul era plin,asa ca ma pregateam sa merg in alta parte,insa pe o banca am observat o fata singura,asa ca mi-am cerut politicos voie sa ma asez langa ea. De la o bricheta am ajuns sa intram in vorba,deschizand ea subiectul despre niste copii care erau foarte entuziasmati de faptul ca au baut atat de mult si s-au distrat atat de tare week-endul trecut,intr-un anumit club din oras. Aveau doar 14 ani…dar asta o sa analizez,poate,alta data. Nu mai tin minte de la ce a inceput discutia despre lucruri personale,insa tipa mi-a confesat ca are 25 de ani,(nu i-as fi dat mai mult de 22) ca are un baietel de 2 ani(sa-i cleasca male,male,male, sanatos si voinic) si ca e proaspat divortata. M-a impresionat faptul asta si fara sa vreau am gandit cu voce tare,felicitand-o ca este una din putinele femei care au curajul sa faca un pasa atat de mare.Nu stiam inca motivele,dar m-am gandit ca o femeie ,mama a unui copil nu divorteaza degeaba. Probabil conditia de om normal,m-a dus cu gandul la batai,injurii,betii…era adevarat. Acea femeie a trait timp de 5 ani un calvar,dar s-a desteptat. Prea tarziu oare?Si-a lasat facultatea(FEEA-iasi) si a plecat in Italia sa fie langa barbatul iubit.A meritat? Singurul lucru care nu-l regreta acea femeie,probabil,e ingerasul caruia i-a dat viata si timpul petrecut alaturi de el. Despatirea de sot a fost o adevarata aventura,dar a durat totusi 5 ani pana si-a luat inima in dinti! In timpul asta a indurat batai zdravene,frica,injurii…genul de femeie care accepta sa fie batuta si injurata? Nu ! O femeie care iubeste,care isi doreste si lupta pentru o familie. A  luptat im zadar ,ce-i drept,ea si alte cateva milioane de femei din tara asta,dar ce e important e ca a avut curajul sa ridice capul sus si sa ia atitudine.

Nu e usor,avand in vedere ca avea dupa ea un copil de 2 ani,ca s-a lasat de facultate,ca nu avea nici o calificare,dar a luat atitudine si a reusit! E fericita acum cu baietelul ei,are o munca bineplatita,foarte dezamagita de barbati,dar implinita ca nu mai depinde de nimeni. Legea in tara asta e de…mai ales in ceea ce priveste violenta domestica,asa ca ,dragele mele ,femei casatorite sau care in viitor veti fi,daca vreti dreptate ,obtineti-o prin manutele voastre. Nimeni nu merita un astfel de trai,daca se poate numi asta,,trai”.Imi amintesc ca mi-a zis tipa de o vorba a fostului sot,,femeia trebuie sa manance cu zabaluta la gura si cu lacrimi in ochi”. Sa fiu al naibii,dar chiar in halul asta a ajuns femeia sa fie privita de barbat?Ce s-a intamplat cu ,,femeia nu trebuie atinsa nici macar cu o floare”? A disparut odata cu aparitia ,,adio mama”..saniuta” ..6/49″comercializate la dughenele de la tara sau de la periferia oraselor? Ma intreb,acel om cand s-a insurat ce a vrut de fapt? O sotie,pe care sa o iubeasca ,sa imparta binele si raul,sau un sclav,un cal de cursa lunga pe care sa-si verse nervii si caruia sa-i fie frica sa riposteze? Varianta a 2 a zic eu si zic bine,pe bune!!!

Ce nu avea femeia aia? Frumoasa era,curata era,mancare stia sa faca pentru ca lucra ca bucatar la un restaurant,de copil se ocupa,de casa se ocupa … Mare ti-e gradina Doamne ,iar femeia e o proasta! Mereu am fost  o feminista convinsa ,dar ma revolta faptul ca cele mai multe femei nu au curajul sa renunte la un astfel de trai sau chiar mai rau!!!

Nu am decat 20 de ani,dar sa zicem ca is beata sau ca inca sunt copil,ca betivii si copii spun mereu adevarul! Nu dau sfaturi,imi spun doar parerea: fetelor,nimeni nu merita o astfel de existenta,oricat de greu vi se pare si indiferent cati copii aveti dupa voi,va puteti lua viata in maini si tot raul va fi spre bine. Nu uitati ca cel mai mult sufera copiii! Baieti,invatati sa apreciati o femeie si sa o tratati cum se cuvine,renuntati la iluzia ca sunteti stapani si totul vi se cuvine.

