In sfarsit m-am bagat si eu in pat dupa o zi in care am umblat mult dar n-am facut efectiv nimic. Aceeasi rutina,acelasi program de rahat,de care am scapat cu greu dar foarte putin timp si la care am revenit iar,somn de la 4 dimineata pana la 12 amiaza. Sesiunea trecuta m-a dat peste cap,trebuie sa invat cumva sa ma adaptez mai usor. Chestia asta cu dormitul mi-a raspuns la o intrebare mai veche referitoare la felul meu de a fi:nu-mi plac schimbarile si ma adaptez greu la schimbarile majore. Nu stiu de ce,insa daca ma obisnuiesc cu un stil de viata si cu anumite persoane in viata mea,mi-e greu,foarte greu ,cand dispar anumite piese din peisaj si fac tot ce mi sta in putinta sa aduc lucrurile la normal.Asta asa ca o concluzie dupa 21 de ani…

Ma aflu intr-o situatie care nu ma  afecteaza direct dar ma consuma la intensitate maxima. Confuza,neputiincioasa ,nu pot decat sa fiu un simplu spectator cu interventii nesemnificative.

Ma doare capul si simt ca ma sufoc.As vrea sa fiu in alta parte.Unde?Nu stiu…poate intr-o lume in care prietenii mei sa fie bine,sa nu moara nimeni,sa nu planga nimeni,sa nu fie nimeni stresat,sa nu fie nimeni bolnav.A magic world! Acolo mi-as dori sa fiu spectator.

Stiti senzatia aia ciudata in care tu esti moale si abia te misti dar simti cum iti fierbe sangele in tine?Doamne ce o urasc. Urasc cand lumea in jurul meu sufera si eu nu pot face nimic,cand imi spune sa nu plec de langa ei,dar se comporta ca si cum ar vrea sa fie singuri. Cum mie solutia mi se pare atat de vizibila si usor de infaptuit insa in realitate e atat de greu.Asta o stiu din proprie experienta cand si mie mi s-a zis,,fa asta,e atat de simplu”insa drumul pana la un rezultat concludent a fost anevoios si presarat cu dezamagiri,ganduri,piedici din partea cui te astepti mai putin…

Cum naiba sa faci un prieten sa inteleaga ca ,ce face acum ii poate aduce multa suferinta ,cand tu de fapt nu stii sigur asta si doar frica sau pesimismul te impiedica sa vezi ca sunt la fel de multe sanse sa ii aduca fericire?Ce faci?Il lasi sa dea cu capul de tavan ca sa vada pragul de jos?Cum sa faci asta ,cand stii cat de mult o sa il doara? Daca ii spui ,nu te intelege,isi doreste prea mult lucrul acela ca sa  puna lucrurile in balanta,asa ca face cum vrea el. Te resemnezi,,macar am incercat”.Asta se cheama egoism sau amagire de sine?

Unii oameni ,ca mine,cand li se spune ca albul ala ar putea fi de fapt o nuanta de gri,se gandeste si la posibilitatea asta,analizeaza lucrurile ,pune in balanta,asteapta rezultatul,dar mai sunt si acei oameni care,dorindu-si atat de mult albul resping orice ipoteza si daca indoiala apare se autoconving ca e asa cum isi doresc ei.  Ce faci ca sa ii protejezi? Lupta e grea,trebuie intai sa te lupti cu ei,apoi cu cei ce vor sa le faca rau.

Ce faci cu un prieten care a pierdut pe cineva foarte drag si care e la 200 km departare fata de tine si la care nu poti sa ajungi? Ce faci cand iti spune ca nu mai poate si subtil iti spune ca are nevoie de tine? Ce dracu faci? Scrii cuvinte stupide pe net ,venite din suflet ,insa de nici un efect.

Trist…replica lui Pliznau. Da asa e,trist. Te simti atat de mic si neputiincios .Ai face ceva ,orice…insa nu ai cum.Timpul e cel mai bun vindecator,dar pacat efectele sunt  vizibile tarziu.

