Daca ar fi salariile in invatamantul preuniversitar cat de cat acceptabile si ai putea duce o viata decenta fiind profesor,asta mi-as dori sa fac. Mi-as fi dorit sa fiu profesoara de limba romana si sa predau la clasele 9-12. Tin minte ca pe mine,ca elev,ma incanta absolut tot ce faceam la orele de limba romana si probabil ca profesor satisfactia e si mai mare daca iti place ceea ce faci.

Din pacate,in facultate,rar se intampla sa ai un profesor care sa se ataseze de o grupa in mod special,sa faca si alte lucruri in afara de ceea ce e platit sa faca. Profesorii de la Cuza sunt foarte bine pregatiti si pentru prima data in viata mea nu am putut sa spun despre absolut nici un profesor ca nu explica pe intelesul meu,insa imi lipseste acel ceva din liceu,dirigintele,care vine in clasa ,ne face panarama ca lipsim,ca nu invatam,ca suntem rai,dar la consiliul directoral ne apara si se lupta pana ne scoate basma curata.

Mi-e foarte dor de diriginta mea din liceu,de zilele cand stateam toata clasa cu groaza la orele ei,ca trebuia sa faca situatia cu absente,(din toata clasa doar 4 fete erau linistite,eu nu ma numaram printre ele) si sa trimita avertismente acasa la parinti la nu foarte putini dintre noi(din fericire n-am primit niciodata). Cum mereu ne plangeam de doamna profesoara de istorie si glumele facute de colegii mei pe seama ei…nu erau rautacioase ci amuzante. Cum de fiecare sarbatoare ne cumpara doamna diriginta bomboane de ciocolata,cum i-a prins de 8 martie in clasa a 12 a pe jumatate din colegii mei in baie la un bar ca se ascundeau de ea si desi voia sa para foarte nervoasa o bufnea rasul,probabil amintindu-si cum stateau saracii acolo inghesuiti si rugandu-se sa nu ii prinda. Discutiile de la ora de dirigentie,expresia,,va priveste direct si personal”, cum a venit nervoasa in clasa si ne-a spus ca i-a facut directoarea observatie ca suntem cea mai chiulangie clasa din liceu ,saraca…cate neplaceri i-am mai pricinuit,dar mereu ne-a iertat.

Cum majoritatea profesorilor se plangeau de noi ca suntem rai,ca nu invatam cat trebuie,dar mereu morala se finaliza,,aveti noroc ca voi sunteti asa…lipiciosi”.


Good days!

