Avand ceva timp liber azi,m-am gandit sa ,,gugalesc” bloguri , sa vad ce se scrie in tara asta. Am scris ( nu stiu de ce) expresia ,,m-am saturat” si am apasat enter. Am dat peste blogul unei romance stabilita de ceva timp intr-o alta tara. I-am citit posturile, mi-au placut , mi-a placut si stilul de a scrie , insa un post chiar m-a dat peste cap.  La sfarsitul postului era o expresie din care lesne se intelegea ,,MI-E RUSINE CA SUNT ROMANCA”. De ce? Are motive fata sa fie suparata,are dreptate in multe privinte insa de la asta pana la a-ti fi rusine cu ceea ce esti…

Cum stim si noi foarte bine,sunt multi cetateni ai Romaniei care se duc peste meleaguri sa faca bani usori,adica sa cerseasca. Fata despre care vorbesc,povesteste pe blogul ei cum ,intr-o zi, impinsa de curiozitate a luat si ea un ziar gratuit ce se distribuia prin nu stiu ce regiuni in acea tara. Pe prima pagina ,un reportaj despre cersetorii romani care se inmultesc din ce in ce mai mult si o declaratie a nu stiu ce  organizatii despre cersetorii romani.  E urat,e foarte gresit, nu le tin partea. Atata timp cat sunt in stare ar trebui sa munceasca nu sa cerseasca. Hai sa zicem  ca ii condamn,oarecum…ma chinui sa trec peste sentimentul de mila si sa ii condamn ca nu au facut alegerile corecte ,insa, NU VREAU SA II JUDEC!  Mai zicea fata si despre faptul ca nu au pregatire profesionala.  Pe ce lume traiesc unii oameni? S-au gandit poate ca ei NU AU AVUT SANSA la a studia ceva,la a isi creea un trai decent? Este adevarat ca multora nu le place scoala si prefera munca fizica in schimbul celei intelectuale insa sunt cazuri(cele mai multe,parerea mea) in care,fie din ignoranta parintilor care nu constientizeaza cat de vitala este o pregatire profesionala pentru copii lor, fie din neputinta financiara  NU AU SANSA LA O VIATA MAI BUNA.  Aici vorbesc de cei care sunt fortati sa cerseasca.

Suntem priviti altfel , e adevarat , din cauza rromilor si romanilor cersetori  insa ma doare si ma oftica sa aud pe cineva care afirma :

<<MI-E RUSINE CA SUNT ROMAN>>

